Logo

Command Palette

Search for a command to run...

Regulamin sklepu internetowego retrogaraz.pl

Regulamin sklepu internetowego www.retrogaraz.pl

1.POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Sklep internetowy Retrogaraż prowadzony przez Marcina Ogrodowskiego z siedzibą w Świebodzinie, ul. Skrajna 32 działający pod numerem NIP 9271334947 działa pod adresem www.retrogaraz.pl.
  2. Niniejszy regulamin sklepu internetowego określa zasady dokonywania zakupu w sklepie internetowym www.retrogaraz.pl a w szczególności zasady i tryb zawierania umów sprzedaży na odległość za pośrednictwem sklepu oraz tryb postępowania reklamacyjnego i tryb odstąpienia od umowy przez Konsumenta.
  3. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy Regulamin jest regulaminem o którym mowa w artykule 9 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (dziennik ustaw z 2020 r. poz. 344 ze zmianami).
  4. Regulamin skierowany jest do wszystkich klientów sklepu, którzy zobowiązani są zapoznać się z postanowieniami Regulaminu przed dokonaniem zakupu. Klient zobowiązany jest przestrzegać postanowień niniejszego regulaminu. Klient ma możliwość zapoznania się z poniższym Regulaminem w każdej chwili klikając na stronie internetowej sklepu www.retrogaraz.pl w link „Regulamin sklepu”.
  5. Wszystkie informacje zawarte na stronie internetowej sklepu www.retrogaraz.pl odnoszące się do produktów (łącznie z cenami) nie stanowią oferty w rozumieniu artykułu 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 Kodeks Cywilny (dziennik ustaw z 2023 r. poz. 1610 ze zmianami) lecz zaproszeniem do zawarcia umowy w myśl artykułu 71 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (dziennik ustaw 2023 poz. 1610 ze zmianami). Klient wysyłając formularz zamówienia składa ofertę kupna i dostawy wskazanego towaru za cenę i na warunkach określonych w opisie.
  6. Sklep prowadzi sprzedaż produktów używanych.
  7. DEFINICJE

FORMULARZ ZAMÓWIENIA – formularz dostępny na stronie internetowej www.retrogaraz.pl  umożliwiający złożenie Zamówienia.

KLIENT – osoba fizyczna w tym Konsument, która ukończyła co najmniej 13 lat,  pod warunkiem że uzyskała zgody przedstawiciela ustawowego, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną która korzysta z usług świadczonych przez Sklep.

KONSUMENT – osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązane bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

PRZEDSIĘBIORCA - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.

SKLEP -  Serwis internetowy należący do Sprzedawcy dostępny pod adresem www.retrogaraz.pl,  za pośrednictwem którego Klient może zakupić od Sprzedawcy oferowane Produkty.

KOSZYK - Element Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty.

SPRZEDAWCA - F.H.Retrogaraż Marcin Ogrodowski ul. Skrajna 32, 66-200 Świebodzin, NIP: 9271334947.

PRODUKT – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.

REGULAMIN - niniejszy Regulamin Sklepu.

UMOWA SPRZEDAŻY – Umowa Sprzedaży Produktu zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.

ZAMÓWIENIE - oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.

CENA – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Klient jest obowiązany zapłacić Sprzedawcy za Produkt.

  1. PRZYJMOWANIE I REALIZCJA ZAMÓWIEŃ
  2. Sklep www.retrogaraz.pl prowadzi sprzedaż Produktów używanych za pośrednictwem sieci Internet.
  3. Warunkiem korzystania ze sklepu jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i jego akceptacja. Składając zamówienie Klient akceptuję treść Regulaminu.
  4. Cena Produktu uwidoczniona na stronie internetowej Sklepu podana jest w złotych polskich (PLN) i zawiera wszystkie składniki. Cena nie zawiera kosztów dostawy.
  5. Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany cen Produktów znajdujących się w Sklepie.
  6. Zamówienia można składać poprzez witrynę internetową za pomocą Formularza Zamówień (www.retrogaraz.pl) – 24 godziny na dobę przez cały rok.
  7. Dostępnymi środkami komunikowanie się Klienta ze sklepem są:

Email: fh.retrogaraz@gmail.com

Telefon: 504238330

  1. SPOSOBY PŁATNOŚCI
  2. Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności:
  • płatność przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy numer: Marcin Ogrodowski Retrogaraż Santander Bank 96 1090 1593 0000 0001 5359 0907 W tytule przelewu należy wpisać „Zamówienie nr …”.

  • płatność za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności. W przypadku płatności za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności Klient dokonuje zapłaty przed rozpoczęciem realizacji Zamówienia. Elektroniczny system płatności umożliwia dokonanie płatności za pomocą karty kredytowej lub szybkiego przelewu z wybranych polskich banków.

  1. Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty ceny z tytułu Umowy Sprzedaży w terminie 1 dnia roboczego od dnia jej zawarcia, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.
  2. Produkt zostanie wysłany dopiero po jego opłaceniu.
  3. KOSZT, TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY PRODUKTU
  4. Koszty dostawy Produktu, które pokrywa Klient, są ustalane w trakcie procesu składania Zamówienia.
  5. Na termin dostawy Produktu składa się czas kompletowania Produktu oraz czas dostawy Produktu przez przewoźnika:

czas kompletowania Produktów wynosi 1 dni roboczych,

dostawa Produktów stanowiących rzeczy ruchome przez przewoźnika następuje w terminie przez niego deklarowanym tj. 3-5 dni roboczych od momentu nadania przesyłki (dostawa następuje wyłącznie w dni robocze z wyłączeniem sobót, niedziel i świąt).

  1. Zakupione w Sklepie Produkty są wysyłane wyłącznie na terenie Polski za pośrednictwem paczkomatów Inpost lub firmy kurierskiej.
  2. REKLAMACJA PRODUKTU
  3. Reklamacja z tytułu braku zgodności Produktu z umową.

Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Konsumentem z tytułu braku zgodności Produktu z umową są określone w ustawie o prawach konsumenta z dnia z dnia 30 maja 2014 r.,

Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta będącego Przedsiębiorcą, z tytułu rękojmi są określone w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.,

Ponieważ przedmiotem sprzedaży są produkty używane, Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Klienta będącego Konsumentem za brak zgodności Produktu z umową istniejący w chwili dostarczenia Produktu i ujawniony w ciągu 1 roku od tej chwili.

Zawiadomienia o braku zgodności Produktu z umową oraz zgłoszenie odpowiedniego żądania można dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: fh.retrogaraz@gmail.com 

W powyższej wiadomości w formie pisemnej lub elektronicznej należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę,

Dla oceny nieprawidłowości i niezgodności Produktu z umową, Konsument ma obowiązek udostępnić Produkt Sprzedawcy, a Sprzedawca zobowiązany jest do odebrania go na swój koszt,

Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu zgłoszenia reklamacji,

w przypadku reklamacji Klienta będącego Konsumentem – nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni od jej zgłoszenia jest jednoznaczne z jej uwzględnieniem,

w związku z uzasadnioną reklamacją Klienta będącego Konsumentem Sprzedawca odpowiednio:

pokrywa koszty naprawy lub wymiany oraz ponownego dostarczenia Produktu do Klienta,

obniża cenę Produktu (obniżona cena musi pozostawać w proporcji ceny towaru zgodnego z umową do towaru niezgodnego z umową) i zwraca Konsumentowi wartość obniżonej ceny najpóźniej w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia o obniżeniu ceny od Konsumenta,

w przypadku odstąpienia od umowy przez Konsumenta – Sprzedawca zwraca mu cenę Produktu najpóźniej w terminie 14 dni od dnia otrzymania zwracanego towaru lub dowodu jego odesłania. W razie odstąpienia od umowy, Konsument zobowiązany jest niezwłocznie zwrócić towar do Sprzedawcy na koszt Sprzedawcy,

odpowiedź na reklamację jest przekazywana na papierze lub innym trwałym nośniku np. wiadomość mailowa lub SMS.

  1. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
  2. Z zastrzeżeniem pkt 10 niniejszego paragrafu, Klient będący jednocześnie Konsumentem, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni.
  3. W razie odstąpienia od umowy, Umowa Sprzedaży jest uważana za niezawartą, a Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.
  4. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży należy dokonać zwrotu Produktu na adres: Retrogaraż Marcin Ogrodowski, ul. Skrajna 32, 66-200 Świebodzin.
  5. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu, chyba że Sprzedawca nie poinformował Konsumenta lub podmiotu, o którym mowa w § 10 o sposobie i terminie wykonania prawa odstąpienia od umowy oraz nie udostępnił mu wzoru formularza odstąpienia od umowy. W celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktów Konsument powinien obchodzić się z Produktami i sprawdzać je tylko w taki sam sposób, w jaki mógłby to zrobić w sklepie stacjonarnym.
  6. Z zastrzeżeniem pkt 6 oraz 8 niniejszego paragrafu, Sprzedawca dokona zwrotu wartości Produktu wraz z kosztami jego dostawy przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Z zastrzeżeniem pkt 7 niniejszego paragrafu, zwrot nastąpi niezwłocznie, a najpóźniej w terminie 14 dni od momentu otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
  7. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu mu, poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
  8. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od Konsumenta może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  9. Konsument odstępujący od Umowy Sprzedaży, zgodnie z pkt 1 niniejszego paragrafu, ponosi jedynie koszty odesłania Produktu do Sprzedawcy.
  10. Termin czternastodniowy, w którym Konsument może odstąpić od umowy, liczy się dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt będąc zobowiązanym do przeniesienia jego własności - od dnia, w którym Konsument (lub wskazana przez niego osoba trzecia inna niż przewoźnik) objął Produkt w posiadanie.
  11. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w wypadku Umowy Sprzedaży m.in., w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
  12. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży przysługuje zarówno Sprzedawcy, jak i Klientowi, w przypadku niewykonania przez drugą stronę umowy swojego zobowiązania w terminie ściśle określonym.
  13. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
  14. Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są zgodnie z prawem polskim.
  15. W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
  16. Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Sklepem, a Konsumentami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny, zgodnie z pkt 4 niniejszego paragrafu.
  17. Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem) będącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r.
  18. Klient będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny (wniosek można pobrać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223)). Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. Konsument może skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.